Delen op LinkedIn Delen op Facebook Delen op Twitter Delen op Hyves Delen via Pinterest
 
04 mei '12
 

Paleis Het Loo

Magazine

Passade

 

Met ingang van 2012 start Paleis Het Loo met de uitgave van een magazine voor geïnteresseerde bezoekers. Het doel van het magazine is om de museumbezoekers meer bij Paleis Het Loo te betrekken, door informatie te geven over tentoonstellingen, aanwinsten en het werk achter de schermen door de medewerkers.

 

Introductie
Paleis Het Loo is in Nederland de enige volledig ingerichte Koninklijke residentie die permanent voor het publiek is opengesteld. Als het museum van de monarchie geeft het inzicht in het functioneren van het Koninklijk Huis vanuit een historisch perspectief. Het Loo ontvangt meer dan 300.000 bezoekers per jaar en staat daarmee op nummer 5 in de lijst van meest bezochte musea in Nederland.

Het magazine illustreert dat het niet alleen om het uiterlijk van het paleis gaat, maar dat veel afhangt van de inzet van medewerkers en vrijwilligers. Het persoonlijke karakter wordt dus benadrukt, in combinatie met het stijlvolle aspect van het paleis.

Het magazine verschijnt twee keer per jaar, waarbij de momenten van verschijning gekoppeld worden aan de tentoonstellingen in het voorjaar en najaar. Het hoofdartikel over de tentoonstelling is een belangrijk onderdeel van het magazine.

Doelgroep
Het magazine is uitdrukkelijk niet alleen bedoeld voor de vrienden/leden van het Paleis, maar ook voor de minder bewuste bezoekers. De inhoud en de vormgeving zijn toegankelijk voor een breed publiek, van jong tot oud. 

Sproetjeswerk heeft samen met Kompaan centrum voor communicatie het concept ontwikkelt en hiermee de opdracht verworven.

 

Delen op LinkedIn Delen op Facebook Delen op Twitter Delen op Hyves Delen via Pinterest

Copyright 2018 | Sproetjeswerk

Zwolle | Marketing & Communicatiebureau | grafisch ontwerpbureau | Overijssel
Leliestraat 14 8012 BR Zwolle | M 06 418 747 44 | info@sproetjeswerk.nl | www.sproetjeswerk.nl |
ALGEMENE VOORWAARDEN | RSS Feed | Kvk 51582775